Brief
Palais des Thés (PDT) i Norge er en del av det franske te-konsernet med samme navn, som i flere tiår har vært en av de ledende ekspertene innen det globale te-markedet. De har flere butikker i Norge, i tillegg til en nettbutikk som ble åpnet under Covid-pandemien. De så svært gode resultater for nettbutikken under Covid-19 da fotttrafikk til butikkene forsvant. Ettersom samfunnet ble åpnet igjen gikk kundene tilbake til å handle i de fysiske butikkene, og PDT tok kontakt fordi de ønsket å beholde de gode salgstallene på nett og trengte hjelp til å utarbeide en god strategi og jobbe med kampanjer.
Hva vi gjorde
Siden PDT ønsket økte salg, men hadde begrensede annonsebudsjetter, fallt valget på Google annonser, for å fange potensielle kjøpere av te (spesielt tekjennere som visste hva de lette etter). Vi implementerte en ny strategi for Google-annonsering og gjennomførte en full overhaling av kampanjene. Vi anayserte markedet og konkurrenter og fokuserte på områdene med mest potensale. Gjennom året samkjørte vi også kampanjene med kampanjer som foregik i fysiske butikker, samt sesongbaserte produkter. For å forbedre resultatene av kampanjene ga vi også råd rundt landingssidoptimalisering og SEO. Vi la også inn sporing av kjøpsverdi i Google Ads og implementerte Google Analytics 4.
Resultater
4.5
27%
300%
40X
Kontakt oss!
Slipp oss en linje så kommer vi tilbake til deg så snart vi kan for å diskutere prosjektet ditt!
Takk!
Vi kommer snart tilbake til deg.
Vi er veldig fornøyd med hjelpen vi har fått fra Singlot. De er kunnskapsrike og serviceinnstilte, og hyggelige å jobbe med. Takket være dem jobber vi nå mer strategisk med annonseringen vår, og å fokuserer på å få mest mulig ut av hver annonsekrone.
„