Clock icon

Success Stories

Art Studio Lena.A

Å kunne sette ut Facebook annonsering og det tekniske har vært til stor hjelp for meg i min business.

Singlot har bidratt i forhold til å utnytte de mulighetene som ligger i å annonsere, optimalisere og justere kampanjer.

Vi har hatt jevnlig dialog og rapportmøter, noe som har gjort at jeg ikke trenger å følge så nøye med underveis og heller konsentrere meg om andre deler av businessen.

Samarbeidet har hatt stor verdi for meg i min prosess. Og det har hjulpet meg til å nå ut til flere potensielle kunder.

Lena Andersen - Kunst og daglig leder Art Studio Lena.A
Lighthouse icon

Brief

Lena Andersen er en suksessfull maler, som og driver en veldig suksessfull kundeklubb der medlemmene lærer å male sine egne abstrakte malerier. Malerklubben er digital, og de får tilgang på både forhåndsinnspillte kurs og månedlige live malerkvelder. Lena sørger også for god dialog med medlemmene sine gjennom en Facebook gruppe der medlemmene bl.a. kan dele bilder av sine egne malerier. Lena følger en lignende bedriftsmodell som Frisk uten sukker, der hun starter med å samle leads via sosiale medier som deretter varmes opp via et email-løp, før de konverterer og blir medlemmer av kundeklubben. Hun hadde tidligere jobbet mye med Facebook kampanjer og fått gode resultater, men tok kontakt fordi hun følte lead-prisene hadde økt mye i det siste, i tillegg til at hun hadde mindre tid til å følge med på kampanjene.

Hva vi gjorde

Lena hadde allerede en god strategi for kampanjer for sosiale medier, god kontroll på målgruppen sin og et veldig tydelig mål: få flere leads som deretter kan konverteres via email. Hun hadde lenge samlet leads til ulike gratiskurs via landingssider på hjemmesiden sin, og hatt gode resultater fra dette tidligere. Siden hun hadde sett dyrere lead priser fokuserte vi også på lead kampanjer som samler emailer direkte fra Facebook, og som sender emailene direkte til CRM systemet. Resultatene ga svært mye bedre lead priser, så vi flyttet fokuset 100% over på lead kampanjer på Facebook. Gjennom året satte Lena opp flere ulike gratiskurs og andre arrangementer som vi annonserte for, sammenlignet mot de andre kursene, og beholdt kampanjene for kursene som fungerte best. Vi testet også flere ulike videoformater (inkludert redigering av video for ulike formater), og hadde tett dialog med Lena hver gang vi ønsket å teste nytt innhold. I tillegg ryddet vi opp sporingsoppsettet på Facebook og konfigurerte en kobling mellom Facebook og CRM system via Zapier.

Resultater

Flag icon
365% Arrow icon
Økning i leads
Flag icon
53% Arrow icon
Kostnad per lead
Flag icon
280% Arrow icon
Visninger av annonser
Anchor image

Kontakt oss!

Slipp oss en linje så kommer vi tilbake til deg så snart vi kan for å diskutere prosjektet ditt!

Takk!

Vi kommer snart tilbake til deg.