TikTok annonsering

Kjør TikToks ikke bare annonser!
TikTok annonsering

TikTok er kanskje en kanal du har hørt om, men ikke helt tenkt på som en del av kanalstrategien deres? TikTok er en app i stor vekst, og på tross av negativ dekning i media er den allerede en av Norges største sosiale medier. TikTok har fått stor suksess ved bruk av korte videosnutter og å vise innhold til deg basert på interesser, ikke bare hvem du følger. De har faktisk vært så trendsettende at selv Facebook har innrømmet at de nå kopierer TikTok og viser deg innhold mer og mer basert på interesser i stedet for hvem du følger. TikTok skiller seg ut ved at en høy andel (50%) av norske brukere er i aldersgruppen 18-29 år, men du kan også nå folk i alle aldre. 

Hvorfor bør du annonsere på TikTok?
  1. Mulighet til å nå spesielt unge i generasjon Gen Z
  2. Mindre konkurranse fra andre annonsører
  3. Mulighet til å vise en annen, mer upolert side av bedriften
  4. Få mye visninger og eksponeringer for pengene
Hvordan kan jeg få gode resultater på TikTok?

TikTok skiller seg ut som et sosialt medie på mange måter. Det er først og fremst en kanal for unge der korte vidoeoer med upolert og lite selgende innhold fungerer best. Uavhengig om du vil annonsere eller kun poste organisk er det viktig å sette av nok tid og ressurser til å produsere eget innhold tilpasset TikTok, som bør være personlig, upolert og gjerne følge de siste TikTok trendene. En fordel av å ha laget videosnutter til TikTok er at de også ofte kan fungere godt på Instagram story. I tillegg er det viktig å ha en tydelig strategi. TikTok er i all hovedsak en merkevarebyggende kanal, og kan fungere fantastisk for engasjement og å bygge relasjoner med nåværende og potensielle kunder, og bidra til fremtidige salg. TikTok har selv gjort studier der de ser at opptil 75% av salg fra TikTok faktisk ikke spores hvis man bruker tradisjonelle klikk-baserte attribusjonsmodeller (“Beyond the Click”, TikTok), fordi det kan være vanskelig å spore effekten av TikTok for fremtidige salg. Det er derfor også viktig å ha avklart forventningene til TikTok som en del av markedsstrategien.

Anchor image

Trenger du hjelp med TikTok-Annonsene dine?

Takk!

Vi kommer snart tilbake til deg.