LinkedIn annonsering

Nå alle beslutningstakere
LinkedIn annonsering

LinkedIn er verdens største profesjonelle nettverk der hele 1,3 millioner nordmenn har profil. Det er en kanal der både bedrifter og private brukere kan poste og engasjere med innhold, i tillegg til å sende direktemeldinger og å poste og søke på åpne stillinger. Annonser på LinkedIn gir gode muligheter for å nå bedriftskunder og å engasjere med relevante beslutningstakere. Du har kanskje hørt at LinkedIn ikke er den billigste annonsekanalen, og dette stemmer. Med riktig strategi gir det derimot mulighet for god avkastning ved å nå viktige beslutningstakere. Vi kan hjelpe deg med alt fra å analysere målgruppen din, utarbeide en strategi og å styre LinkedIn annonsene dine. 

Hvorfor bør du annonsere på LinkedIn?
  1. Mulighet til å skreddersy annonser til din bedriftsmålgruppe (B2B)
  2. Stort engasjement fra relevante publikum
  3. Bruk InMail til å sende relevante meldinger rett i innboksen
  4. Godt rapportverktøy og sporing av effekt
Hvordan kan jeg få en god organisk synlighet på LinkedIn?

En god tommelfingerregel for LinkedIn er at “folk følger folk”, og hvis du ønsker synlighet for innholdet til bedriften er det viktig å få innholdet sitt delt på private profiler, som f.eks ansatte eller andre i nettverket. Tvang og press fungerer aldri her, men innholdet bør være relevant og treffe godt nok til at brukere ønsker å dele innholdet videre. Det kan også fungere godt å velge seg ut en “ambassadør” som representerer bedriften på egen profil, f.eks daglig leder eller andre ansatte som allerede engasjerer godt. Alt dette kan gi god organisk (altså gratis) synlighet, og er bra for merkevarebygging. LinkedIn annonser kan hjelpe til å mangedoble denne synligheten og gi bedre mulighet for å nå ut til relevante publikum. Hvis du i tillegg ønsker resultater som salg og leads, er LinkedIn annonser også den beste veien å gå. 

Anchor image

Trenger du hjelp med LinkedIn-annonsene dine?

Takk!

Vi kommer snart tilbake til deg.