Instagram annonsering
Instagram annonsering
Instagram eies av Facebook og selv om det startet som en app for bilde- og videodeling, har den utvidet seg til å inkludere en rekke funksjoner, deriblant shopping. Visste du at du også kan annonsere på Instagram, med tilgang til den samme avanserte annonsealgoritmen som på Facebook? Vi hører ofte “kundene mine er ikke på Instagram”, men det er faktisk hele 1,2 millioner nordmenn bruker Instagram daglig, av de 2,6 millionene som har profil. Det er dermed et av de største sosiale mediene i Norge, og kan gi fantastiske muligheter for annonsering.
Hvorfor bør du annonsere på Instagram?
- Tilgang på en enormt effektiv annonse-algoritme
- Mulighet til å skreddersy annonser til din målgruppe
- Kostnadseffektivt og budsjettkontroll
- Skape gode relasjoner med en svært engasjert målgruppe
Hvordan kan vi hjelpe deg med Instagram annonsering?
Hva er forskjellen på annonser på Instagram og Facebook?
Det enkle svaret er: veldig lite, og dette er en bra ting. Som annonsør på Instagram får du fortsatt tilgang på den enormt effektive Facebook annonsealgoritmen, og mulighet til å styre budsjetter etter ditt behov. Du kan også teste video og bilde for å få maksimalt resultat. Forskjellen kommer derimot i hvordan brukere engasjerer på Instagram. Instagram er blitt en mer sosial kanal, der brukere knytter tette, personlige bånd med profilene de følger, samt at fokuset er mer på det visuelle enn på Facebook. Video og bilder av høy kvalitet fungerer godt, samt mulighet for å ha en dialog, ikke bare monolog, med potensielle kunder. Instagram story gir også gode muligheter for direkte engasjement og det er derfor viktig å også sette av nok tid til å følge opp kommentarer og engasjement på annonsene sine.
TRENGER DU HJLEP MED INSTAGRAM-ANNONSENE DINE?
Takk!
Vi kommer snart tilbake til deg.