Google annonsering
Google annonsering
I Norge Googler vi i gjennomsnitt 10 ganger per person hver dag, som faktisk blir over 50 millioner Google søk i døgnet! Over 90% av søk som skjer i søkemotorer skjer i Google, og det er derfor viktig å være synlig i Google, uavhengig av hva slags tjeneste du selger og hvem du selger til. Siden det krever mye tid og ressurser å bli synlig organisk (altså uten å betale for annonser) er Google annonser (også kalt Google Ads) en god løsning. I tillegg til annonser som dukker opp i søkeresultatet tilbyr også Google Ads blant annet Shopping, Display og YouTube. Annonser på Google setter krav til ikke bare gode og relevante annonser, men også innholdet og strukturen på hjemmesiden. Vi kan hjelpe deg både med søkeordanalyser, rådgiving for hjemmesider og selvfølgelig kampanjestyring på Google Ads. Har du en nettbutikk? Vi hjelper deg også med oppsett av kataloger til bruk i shopping-annonser.
Hvorfor bør du annonsere på Google?
- Vær synlig akkurat når brukere er på utkikk etter produktet ditt
- Mulighet for budsjettkontroll og kun betale per klikk
- Grundig innsikt og måling av effekt
- Annonser i alle steg i kundereisen via bl.a. YouTube og Display
- Boost salg på nettbutikken via Google Shopping
Hvordan kan vi hjelpe deg med Google-annonsering?
Hvordan kan jeg få gode resultater på Google?
søkeannonser er fordi der kan du treffe brukere som aktivt søker etter tjenester og produkter du tilbyr, og veien til en konvertering er veldig kort. Med andre ord - søkeannonser hjelper deg å treffe lavthengende frukter. Hvis du drifter en nettbutikk bør du også bruke Shopping annonser, siden disse hjelper deg å matche de konkrete produktene du tilbyr med brukere som søker etter disse. Hvis du har tid og ressurser tilgjengelig kan du også vurdere display eller YouTube annonser. Disse viser annonser utenfor Google søk, på YouTube eller et nettverk av andre nettsider og apper som Google samarbeider med, og gir gode muligheter for synlighet og merkevarebygging. Disse plasseringene hjelper med synlighet og å skape et behov, og kan føre til salg på lengre sikt.
Relaterte Suksesshistorier
Trenger du hjelp med Google-Annonsene dine?
Takk!
Vi kommer snart tilbake til deg.